Skip to content

Els homes que no estimaven les dones. Stieg Larsson

16 Setembre 2008

Vaig caure ala trampa comercial de quatre potes. Amb el diari venia un llibret amb les primeres pàgines del llibre i em va enganxar o sigui que directament me’l vaig comprar. Després de tenir-lo més o menys tot l’estiu aparcat em vaig decidir a agafar-lo i oh! Horror! era una novel·la negra. Si ho sé no el compro segur. Però la qüestió és que ja que el tenia em vaig decidir a llegir-lo.

Larsson, Stieg. Els homes que no estimaven les dones. Barcelona: Columna, 2008. ISBN 978-84-664-0924-7. Com que és una novel·la negra doncs assassinat, investigació i tal a la Suècia actual. La gràcia del llibre? M’ha agradat com escriu Larsson, directe, clar fins i tot a vegades una mica asèptic. No sóc cap fan de la novel·la negra, però aquesta m’ha enganxat i té algun gir bastant salvatge. Crida l’atenció també que a l’inici de cada part del llibre s’hi inclouen xifres, imagino que reals i força alarmants sobre assetjament i violència contra les dones al paradís suec del benestar. Per saber de què va i més

Dos apunts: 

– Aquest és el primer volum d’una trilogia anomenada Millenium. El segon que també promet "La noia que somiava un llumí i un bidó de gasolina" sortirà justament el 25 de novembre (per als poc informats dia internacional contra la violència contra les dones).

– Larsson va morir poc després d’entregar el tercer volum, mai no ha sabut quina acollida ha tingut la seva novel·la. Una llàstima. 

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

